x تبلیغات
طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی فروشگاه اینترنتی

اشتباهات مرگبار در طراحی سایت

 این پست هفت گناه طراحی وب سایت مرگبار را که می خواهید در سایت خود ایجاد کنید، ارائه می کند. خبر خوب این است که آنها همه اصول ساده ای هستند که هر وب سایت باید دنبال کند. بنابراین، آیا شما یک طرح ریز و درشت دارید یا خیر، باید درباره این اصول طراحی و نحوه اعمال آن در سایت خود بیشتر بدانید. همچنین می توانید از این اصول استفاده کنید تا مطمئن شوید که طراح وب شما چه کاری انجام می دهد.

فونت هایی که خیلی کوچک هستند

اولین اشتباه مردم ایجاد سایت با فونت هایی است که خیلی کوچک هستند. دلیل این امر این است که بیشتر وبسایت ها دارای فونت کوچک بودند. این استاندارد در حدود 12 پیکسل بود و تقریبا همه این استاندارد را دنبال کردند. اما، در طول زمان، مردم متوجه شدند که فونت های 12 پیکسل برای خواندن آنلاین سخت است. هنگامی که صفحه نمایش 24 اینچ است، خواندن فونت های کوچک دشوار است.

شما باید موارد زیر را انجام دهید:

سربرگ های بزرگی را ایجاد کنید که توجه خوانندگان را جلب کند.

محتوای جالبی را بنویسید که آنها را بیشتر به سمت خواندن سوق دهد.

از فونت هایی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشند تا جلب توجه کنند.

اطمینان حاصل کنید که فونت ها برای مطالعه به اندازه کافی بزرگ باشند.

اسلایدر های متحرک

من هنوز نمی فهمم چرا وب سایت های زیادی از اسلایدر متحرک استفاده می کنند. آیا آنها موثر هستند؟ آیا آنها بهترین راه برای ارائه اطلاعات شما به مشتریان هستند؟ در بیشتر موارد، آنها این طور نیستند. برای حل این مشکل، از خودتان سوال کنید که بهترین راه برای نمایش اطلاعات شما چیست؟

کنتراست پایین فونت ها

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ مردم، استفاده از فونت هایی با کنتراست پایین است. کنتراست پایین به معنای فونت روشن تر در یک پس زمینه روشن یا فونت تیره تر در پس زمینه تاریک است. ممکن است این مورد در طراحی های دیگر خوب به نظر برسد، اما استفاده از آن ها در طراحی وب سایت هرگز ایده خوبی نیست.

رعایت نکردن ارتفاع خط ها

ارتفاع خط متن، چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از طراحان وب سایت ها و توسعه دهندگان ابتدا یک فونت را انتخاب می کنند، یک اندازه انتخاب می کنند، به صورت خودسرانه یک ارتفاع خط را انتخاب می کنند، و سپس یک روز آن را فراخوانی می کنند. اما ارتفاع خط تاثیر قابل توجهی در طراحی و درخواست کلی سایت دارد. انتخاب ارتفاع اشتباه می تواند فونت های شلوغ را ایجاد کند. این موضوع می تواند کل طراحی سایت شما را خراب کند.

 

اصول طراحی سایت خبری

طراحی سایت های خبری و اطلاع رسانی از جمله پربازدیدترین سایت های اینترنتی به شمار می رود.
طراحی سایت خبری در صورتی که طراحی مناسبی را داشته باشند و محتوای مختصر و مفیدی را تولید کنند مخاطب قابل توجهی را به خود جذب می کنند.
در طراحی سایت های خبری نحوه و نوع نمایش اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است، در واقع بازدیدکننده سایت باید بتواند در کمترین زمان ممکن به اخبار مورد علاقه خود دست پیدا کند.
طراحی سایت های خبری علاوه بر اخبار متنی، امکان قرار دادن اطلاعات به صورت صوت، فیلم، تصویر نیز باعث جذابیت خبر می شود.

نحوه چیدمان محتوا در سایت:
در سایت خبری نحوه چیدمان محتوا برای کاربران حائز اهمیت است در واقع بازدیدکننده در کمترین زمان ممکن به اخبار مورد نظر دست یابد.
سرعت لود شدن صفحات:
سرعت سایت باید بالا باشد . در طراحی سایت های خبری بالا بودن سرعت سایت یکی از ویژگی های مهم است.
بهینه سازی در موتورهای جستجوگر:
اگر یک سایتی بهترین گرافیک را داشته باشد اما بازدید کننده ای نداشته باشد ارزشی نخواهد داشت .پس بهینه سازی سایت برای افزایش بازدیدکنندگان است

برخی از امکانات در طراحی وب سایت خبری :

  • امکان دسته بندی خبرها در
  • فیلد های اختصاصی
  • تگ گذاشتن خبر ها
  • دریافت تبلیغات
  • موبایلی بودن سایت
  • گالری تصاویر و ویدیو
  • اشتراگ گذاشتن اخباردر شبکه های اجتماعی
  • ایجاد بخش نظر سنجی

طراحی سایت خبرگزاری

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

 یکی از مهم ترین اصول در طراحی وب سایت، توجه به اصل رنگ بندی صفحات و استفاده از رنگ های مکمل و ترکیبی مطلوبی است که کاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه، مطالب صفحات را مطالعه کنند. این که چه رنگ و چه ترکیب رنگ هایی مناسب وبسایت ها است، پرسش بسیار کلی است که متخصصان و طراحان وب، پاسخ جامع و کاملی برای آن پیدا نکرده اند. حتی، متخصصان طراحی وب بسیاری هستند که توجه کمی به موضوع روانشناسی رنگ در طراحی سایت، نشان داده اند.

اما در هر صورت، یک اصل کلی برای این مسئله وجود دارد: در رنگ بندی یک صفحه از سایت، باید به این موضوع توجه شود که این رنگ قرار است در چه صفحه ای و با چه موضوعی به کار رود. در واقع اصل عملکرد و موضوع فعالیت تجاری سایت، در رنگ بندی مطالب بسیار مهم است. سایت های دولتی و به طور کلی، سایت هایی با بازدید کننده بسیار بالا، معمولا از رنگ سفید برای زمینه صفحات و رنگ آبی برای لینک های صفحه و رنگ بنفش برای لینک های مشاهده شده که به عنوان default برنامه فرانت پیج نیز به کار می رود، استفاده می کنند.

سایت هایی که بیش تر جنبه شخصی دارند، از رنگ های مکمل استفاده می کنند. مثلا رنگ سبز پر رنگ در کنار سرمه ای، جذابیت خاصی به سایت هایی با موضوعیت بازرگانی می دهد و یا در طراحی سایت های کودکان، از رنگ های خیلی شاد استفاده می شود.

به هر حال توجه به کارکرد رنگ ها در طراحی صفحات وب از اهمیت مهمی برخوردار است. در ادامه این مطلب، فقط قصد یادآوری نوع روان شناسی هر رنگ درمخاطبان از دید روان شناسان داریم و فعلا در مورد این که چه نوع رنگی برای چه سایتی مناسب است، صحبت نمی کنیم. اگر چه این توضیحات، خود نیز بیان گر استنتاجات خوبی هستند که وب مسترها را در گرافیک سایت، به خوبی هدایت می کند.

نکته مهم اساسی دیگری که باید بدانید این است که بهترین رنگ نداریم! در مدیریت نوین یک اصل پذیرفته شده وجود دارد که یک بهترین شیوه مدیریت در کار وجود ندارد. ترکیب و هماهنگی و استقرار یک نظام در رنگ بندی صفحات وب نیز، چنین رویکردی دارد. تجربه و نوع علاقه و هنر web designer هست که سایتی را برای ما جذاب و سایتی دیگر را next می کنیم. نکاتی که می بایست در زمان طراحی گرافیکی سایت در نظر داشته باشیم به شرح زیر هستند:

  1. اثر روان شناسی رنگ
  2. قابلیت خواندن متون 
  3. رنگ متمم رنگ های انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینک ها و متون
  4. وجود تطبیق رنگی بین لوگوها و آرم های صفحات با رنگ بندی متون و مطالب به کار گرفته شده
  5. توجه به نوع مخاطب و بازدیدکننده بخش های مختلف سایت. سایتی مانند یاهو، که روزانه میلیون ها مخاطب دارد و از صدها بخش متنوع تشکیل شده است، برای هر بخش خود از یک چیدمان و رنگ بندی خاصی در طراحی صفحات اکتیو، استفاده کرده است.

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان می کند:

  • رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول دیدن میگذارند .
  • اثر رنگ می تواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.
  • رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان می دهند.
  • اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است.
  • هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد .به قول مک لوهان، رسانه همان پیام است.

مزیت های css در طراحی وب سایت

 مزیت استفاده از CSS در طراحی وب سایت در مقابل ویژگی های خود تگهای html : کاملا مشخصه که اگه بخواید از attribute های خود html استفاده کنید ، بدلیل اینکه باید اونها رو در هر تگ دوباره و چندباره تکرار کنید حجم فایل html شما خیلی زیاد میشه ، در صورتی که ما با استفاده از CSS میتونیم یک دسته از صفت ها رو فقط یکبار و در یکجا تعریف کنیم و تگهای مختلف به اون دسته تنظیمات ارجاع بدن و نیازی به آوردن تنظیمات در خود تگ و اتلاف فضای بیشتر نباشه.

 با CSS کلی در اندازه ی فایل صفحه ی وبتون صرفه جویی می کنید ! خوب هر چی اندازه ی فایل وبتون کوچیکتر باشه سرعت لود شدن صفحه ی وب هم مسلما بیشتر میشه . که اینکار با CSS میسره ! تغییر دادن صفحه ی وبتون به مراتب راحتتر میشه . تنظیمات CSS رو می تونید توی فایل جداگونه بزارید و به این ترتیب استفاده و نگهداریش راحتتره !  برای درک بهتر html و css باید بگم که مثل یک ساختمانی هستند که استخون بندی آن با html و تزیینات  آن توسط css صورت میگیرد.پس قالب بندی کلی وب سایت ما توسط html صورت میگیرد و تزیین و زیبا کردن اون با css. به طور کلی به 3 شکل می تونید از CSS برای تعیین شیوه نمایش تگها ، در میان کدهای HTML استفاده کنید : 

  1- استفاده از CSS در درون تگها (inline CSS)   2- نوشتن تمامی تنظیمات CSS درون تگ Style در header صفحه اچ تی ام ال   3- نوشتن سلکتورهای CSS در فایل جداگانه و الصاق آن به صفحه HTML امروز شکل اول رو براتون توضیح می دهیم. 

1- استفاده از CSS در درون تگها (inline CSS) : شما می تونید تنظیمات و ویژگی های CSS رو در درون هر کدوم از تگ های Html بیارید تا اون تنظیمات روی تگ مربوطه اعمال بشه . برای اینکار باید ویژگی های CSS مورد نظر رو که می خواید روی تگ خاصی اعمال بشه درون ویژگی style اون تگ بیارید .  ویژگی Style برای همه تگ های Html قابل تعریفه و به عنوان مقدار ، در درون خود میتونه چندین تا از ویژگی های CSS رو که با علامت ; از هم جدا شدند بیاره !  برای درک بیشتر از چگونگی استفاده CSS در درون تگها ، چند تا مثال براتون میارم : 

 ● مثال 1)  فرض کنید می خواید فقط یکی از پاراگراف های توی صفحتون رنگ متنش قرمز بشه . - تگ داشتن یک پاراگراف معمولی به شکل زیره :  <p>آموزش </p> حالا ما می خوایم با استفاده از CSS درون این تگ ، رنگ متنشو قرمز کنیم . در این صورت کد پاراگراف بالا به شکل زیر باید تغیر پیدا کنه .  <p style = " color : red " >آموزش</p> می بینید که فقط ویژگی style به این تگ اضافه شده و به عنوان مقدار  یکی از ویژگیهای CSS که رنگ متنو مشخص می کنه آورده شده و طریقه نوشتن صفت ها هم به طریقی هستش که در مثال  میبینید. در بعضی از ویرایشگر ها با فشردن ctrl+space میتوانید لیست انواع صفت ها را مشاهده نمایید.

کاربرد طراحی سایت ریسپانسیو

 امروزه بیشتر کاربران ترجیح می دهند تا سایت ها را با تلفن های همراه مشاهد کنند و آمار هم این موضوع را ثابت کرده است که بیشتر افراد از طریق تلفن های همراه به دیدن وب سایت های مد نظر خود می روند. با توجه به همین نکته لزوم طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا درک می شود.

با توجه به گسترش بسیار زیاد تلفن های همراه در کشور ما نیز این موضوع به یکی از حیاتی ترین ملزومات وب سایت ها تبدیل شده است به طوری که بسیاری از شرکت ها و صاحبان کسب و کار اینترنتی علاوه بر طراحی سایت ریسپانسیو برای کسب و کار خود به دنبال طراحی اپلیکیشن های ویژه نیز هستند. فریم ورک های مختلفی برای طراحی سایت های ریسپانسیو مورد استفاده قرار گرفته اند که از جمله معروف ترین آن ها فریم ورک بوت استرپ هست که بسیاری از وب سایت های ایرانی نیز با استفاده از آن طراحی شده اند.

 

طراحی سایت

نیاز مشتریان طراحی سایت

 در این پست می خواهیم درباره نیازهای مشتریان هنگام طراحی وب سایت توضیحاتی ارائه دهیم. شاید نخستین موضوعی که باید هنگام طراحی وب سایت به آن توجه ویژه داشت این است که به نیاز های مشتریان خود توجه کنید. از جمله با اهمیت ترین بخش ها هنگام طراحی وب سایت، قسمت تحلیل نیاز های مشتریان می باشد. در این موقع شما باید به درستی درک کنید که مشتریان شما از وب سایت مورد نظرشان چه توقعی دارند؟ 

برای دست یابی به این خواسته بایستی با برگزاری جلسات مشاوره مختلف و شفاف سازی مباحث برای آن ها، تحلیل و درک مناسبی از خواسته های آن ها پیدا کنید. بعد از این مرحله شما بایستی یک هدف گذاری مناسب را انجام دهید و راه های رسیدن به آن ها را بررسی کنید و در این باره با مشتریان خود به توافق دست یابید. در برخی از مواقع پیش می آید که مشتریان شما توانایی پرداخت هزینه های سایت اختصاصی را ندارند و در این مواقع شما می توانید پیشنهاد های ارزان و استفاده از سیستم های طراحی سایت آماده مثل ورد پرس و جولا را به آنان پیشنهاد نمایید.

طراحی سایت در استان قم

 با سلام امروز قصد داریم درباره اهیمت طراحی سایت های زیارتی در استان قم صحبت کنیم. همانطور که می دانید استان قم یکی از شهر های زیارتی کشور می باشد که همه روزه با سیل زیادی از زائران شهر ها و کشور های مختلف رو به رو است. بسیار از افراد هستند که قبل از سف به استان قم قصد تهیه اسکانی برای خود هستند. از این رو هتل ها و مراکز اقامتی می توانند با استفاده از یک وب سایت زیارتی در استان قم نسبت به جذب بسیاری از زئران داخلی و خارجی اقدام کنند.

 

طراحی سایت قم
 
همچنین طراحی یک وب سایت زیارتی یکی از عواملی است که شما می توانید نسبت به معرفی کسب و کار خود اقدام کنید و با به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر با استفاده از روش های بازاریابی مناسب مشتریان زیادی را به دست آورید. بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید موفق و بزرگ در استان قم از یک وب سایت مناسب برای انجام تبلیغات و معرفی محصولات بهره می برند.

نکات مهم طراحی وب سایت

در طراحی وب سایت دارا بودن گرافیک جذاب بسیار مهم است.
 
گرافیک زیبا میتواند به راحتی باعث جذب بازدید کننده به وب سایت شود اولین واسط بین شما و کاربر گرفیک سایت است برخی از ویژگی ها عبارتند از:
 
در صورتی که از رنگ یا طرح بک گراند استفاده میشود رنگ متن به نوع ای نباشد که ملاحظه آن برای کاربر سخت شود.
استفاده از طرح های بک گراند شلوغ که حرکت چشم بر روی متون را دشوار میکند خودداری بشود.
از یک مقوله یکسان برای همه سایت استفاده شود زیرا کلیه صفحات باید حائز هویت واحد باشند و این سوژه به برندسازی سایت کمک میکند.
از فرمت های گرافیکی متحرک بسیار استفاده نشود چون نه تنها حواس بازدید کننده را پرت میکند بلکه زمان بارگذاری صفحات را زیاد میکند.
طرح گرافیکی و هم چنین ترکیب رنگی وب سایت باید کاملا بیانگر این باشد که وب سایت هدف ارائه چه مطلبی را دارد. به طور کلی گرافیک باید در خدمت ارائه اطلاعات مفید به بیننده باشد نه اینکه چیدمان مناسب اطلاعات را مبتلا به مشکل کند و کارکرد سایت را پیچیده سازد.
در طراحی وب سایت استفاده از محتوای مناسب از دیگر عوامل مهمی است کاربران حتما باید برای نوشتن مطالب به آن توجه داشته باشند.
 

اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی در چیست

 امروزه سایت های مختلفی در جهان در حال پیشرفت هستند و هر کدام هم رقبای خاص خود را دارند. اما به راستی مهم ترین عامل در طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟ 

افرادی هستند که قصد دارند کسب و کار خود را گسترش دهند و به نوعی مرز ها و فواصل جغرافیایی را حذف کنند. طراحی وب سایت های فروشگاه اینترنتی می تواند کمک بسیار زیادی به این افراد کند. فرض کنید شما قصد خرید محصولی را دارید، شما می توانید با جستجو در اینترنت بسیاری از وب سایت هایی را یافت کنید که این محصول را با تمامی ویژگی ها نشان می دهند و شما می توانید به صورت آنلاین این محصول را سفارش دهید. 

فروشگاه های اینترنتی بسیاری در ایران و جهان مشغول فعالیت هستند که البته هر کدام به روش خاصی عمل می کنند و به موفقیت های بسیاری دست یافته اند اما فروشگاه های اینترنتی بسیاری هم بوده اند که با رعایت نکردن اصول و قواعد درست شکست خوذده اند.

نکات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

 اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و قصد طراحی فروشگاه اینترنتی دارید یا می خواهید یک وب سایت برای آن بسازید بایستی نکاتی را هنگام طراحی آن در نظر داشته باشید. ظاهر وب سایت و رابط کاربری آن از مهم ترین عواملی است که می تواند شما را در ساختی وب سایت مناسب کمک کند. بازدید کنندگان از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما اولین چیزی که می بینند ظاهر وب سایت شما است پس توجه به آن ضروری است. 

ارائه خدمات مختلف و در دسترس بودن امکانات از جمله عواملی است که بسیاری از بازذیذ کنندگان را به مشتریان وب سایت شما تبدیل خواهد کرد. توجه به اصول سئو و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو دیگر عاملی است که بایستی به آن توجه شود.
 
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد