وب سایت های فروشگاهی برای فروش، معرفی یا تبلیغ محصولات طراحی می شوند. امروزه به علت استفاده زیاد از اینترنت ساخت یک فروشگاه اینترنتی برای فروش بهتر محصولات و برند سازی ضروری به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم مطالبی درباره طراحی وب سایت فروشگاهی ارائه دهیم.

بررسی هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه های طراحی وب سایت فروشگاهی ، بسته به نوع و امکانات فروشگاه متغییر است. هرچه فروشگاه امکانات تخصصی تری داشته باشد، گزارشات مختلفی به خریدار بدهد یا به سامانه های مختلفی متصل شود، نیازمند وقت و نیروی بیشتری خواهد بود؛ و هزینه طراحی وب سایت بالاتر خواهد رفت. همچنین طراحی یک قالب خاص به جای استفاده از قالب های آماده نیز هزینه هایی در بر دارد.

نکات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی

هدف از ایجاد یک سایت فروشگاهی ارائه خدمات بهتر و فروش محصولات به مشتریان است. بر این اساس کالاها باید به صورت منظم دسته بندی شوند و قابلیت فیلتر نیز داشته باشند تا مشتریان به راحتی بتوانند کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین سایت باید ظاهری ساده و در عین حال زیبا و چشم نواز داشته باشد. فرآیند خرید از سایت باید ساده باشد و زمان عملیات به حداقل برسد.

چه کسانی باید از سایت فروشگاهی استفاده کنند؟

در انواع کسب و کارها، از کسب و کارهای بزرگ گرفته تا کوچک، برای فروش محصولات و ارائه خدمات، طراحی یک وب سایت فروشگاهی الزامی است. با این کار می توان کسب و کار را گسترش داد، فروش را بالا برد و برای محصولات تبلیغ کرد.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی 

تفاوت سایت های فروشگاهی با سایت های معمولی

صفحه اصلی سایت های فروشگاهی همیشه شامل دسته بندی انواع محصولات، جدیدترین و بهترین محصولات هستند. از این جهت سایت های فروشگاهی شبیه به فروشگاه های واقعی هستند. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی متفاوت است. سایت های فروشگاهی ممکن است هر روز تغییر کنند. کالاهای جدیدی اضافه شوند، قیمت ها تغییر کند. پس سایت های فروشگاهی باید طوری طراحی شوند که اعمال اینگونه تغییرات وقت گیر نباشد.

سازگاری سایت فروشگاهی با تلفن های همراه و تبلت ها

امروزه بیشتر وب گردی ها از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها صورت می گیرد. پس سایت فروشگاهی باید با در نظر گرفتن این نکته که سایت با گوشی های هوشمند و تبلت ها سازگار باشد طراحی شود. با رعایت این نکته هر فردی در هر نقطه و مکانی به راحتی می تواند به فروشگاه دسترسی داشته باشد و از خدمات وب سایت فروشگاهی استفاده کند.

استفاده از نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت

جلب اعتماد مشتریان در فضای مجازی موضوعی ضروری است. سایت های زیادی وجود دارند که دست به کلاهبرداری می زنند. اعتماد مسئله ایست که هم برای مشتریان و هم مدیران فروشگاه ها مهم است. با داشتن نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و معدن به راحتی می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید و فروش خود را بالاتر ببرید. این نماد به کسانی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده وزارت صنعت و معدن را رعایت کرده باشند.

دیگر امکانات سایت های فروشگاهی

  • مقایسه محصولات یکی از امکانات جالب است که وب سایت های فروشگاهی می توانند داشته باشند. با این سیستم می توان چند محصول از یک دسته را با هم مقایسه کرد و با دید بهتر به خرید محصول مورد نیاز پرداخت.
  • اکثر سایت های فروشگاهی سیستم رای دهی و نظر دهی دارند. با این سیستم کاربران می توانند از تجربه های دیگران برای خرید محصول مورد نظر خود استفاده کنند.
  • علاوه بر توضیح جزئیات محصول، نقد و بررسی محصول نیز برای برخی کاربران می تواند مفید واقع شود.

جهت دریافت مشاوره و سفارش طراحی وب سایت فروشگاهی می توانید با ما در تماس باشید.