امروزه افرادی هستند که فایل های ذخیره شده ی زیادی دارند که می توانند از این حجم فایل ذخیره شده خود کسب درامد کنند. فایل های ارزشمند زیادی که گاها از خاطر خود فرد هم پاک شده اند ولی در حافظه دستگاه وجود دارند. با راه اندازی یک سایت فروش آنلاین فایل، می توان از این فایل های ارزشمند، کسب درامد کرد. ارزش تک تک این فایل ها، را با طراحی یک وب سایت فروش آنلاین فایل، می توان دوباره احیا کرد. فایل های زیادی از جمله مجموعه تصاویر، کتاب های الکترونیکی، پروژه های دانشجویی و ... را می توان در سایت فروش آنلاین فایل قرار داد و یک کسب و کار راه اندازی کرد. در ادامه به معرفی بخش های مختلف سایت در طراحی سایت فروش آنلاین فایل می پردازیم.

بخش های مختلف سایت فروش آنلاین فایل 

وب سایت های فروش انلاین فایل، بنا به سلیقه ها و سفارشات مختلف، دارای قسمت ها یا ویژگی های مختلفی هستند که به طور کلی به دو بخش قسمت ها یا ویژگی های اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند. قسمت های فرعی آن، بخش هایی هستند که صاحبان سایت، هنگام طراحی سایت سفارش می دهند و شخصی سازی می کنند اما قسمت های اصلی یک وب سایت فروش آنلاین فایل و یا ویژگی های اصلی آن شامل موارد زیر است :

1 -بخش جستجوی سریع هر فایل. 2 - بخش لیست فایل ها با قابلیت دسته بندی فایل ها بر مبنای گروه، قیمت هر فایل، تاریخ انتشار و ... . 3 - بخش عضویت سریع کاربران. 4 - ارایه لینک دانلود مجزا برای هر کاربر برای محفوظ ماندن قابلیت فروش فایل تنها برای یک خریدار. 5 - امکان اتصال به درگاه پرداخت شتاب یا درگاه واسط.

دانلود سریع سایت در عین بالا بودن حجم سایت، امنیت سایت و پرداخت های ایمن در سایت، از جمله موارد فنی در طراحی سایت های فروش آنلاین هستند که ضامن اعتبار و استفاده بیشتر کاربران است.

بخش های سایت فروش فایل 

نحوه طراحی سایت فروش فایل

برای طراحی یک سایت فروش آنلاین فایل، رعایت نکات زیر از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • در ابتدا باید در سایت فروش آنلاین فایل، در قسمتی به نام " درباره ی ما "، اطلاعات کامل از جمله اطلاعاتی درباره فعالیت، مجوز های کسب و کار اینترنتی و نماد های الکترونیکی اعتماد و اطلاعات تماس جهت معرفی  قرار داده شود.
  • در قدم بعدی در طراحی سایت فروش آنلاین، باید به طبقه بندی فایل ها از جمله فایل های متنی و مولتی مدیا پرداخته شود. علاوه بر این،‌ درکنار هر فایلی باید توضیحاتی در مورد محتوای فایل و مواردی مثل گروه سنی، کیفیت، میزان استقبال، امتیازات ویژه و … برای راهنمایی کاربران ارائه گردد.
  • بخش بعدی که در سایت فروش آنلاین وب باید وجود داشته باشد، بخش عضویت است که کاربران توسط آن بتوانند ثبت نام کنند و حساب کاربری ایجاد کنند و در نهایت خرید راحت تری داشته باشند. به علاوه با ثبت نام در سایت، باید امکان ارسال ایمیل و اس ام اس برای اطلاع از خریدها و پرداخت ها وجود داشته باشد.
  • بخش پرداخت الکترونیکی هم بخش دیگری است که باید در طراحی سایت فروش آنلاین فایل پیاده سازی شود. همچنین بخش پشتیبانی هم به منظور پشتیبانی از کاربران در هنگام بروز مشکلات احتمالی راه اندازی می شود.
  • در طراحی سایت فروش آنلاین فایل، برای معرفی فایل های جدید و پیشنهادی مدیران، باید بخشی هم برای رتبه بندی پرفروش ترین ها، پرکاربردترین ها، برترین ها و … در نظر گرفته شود.
  • یکی از ضروری ترین بخش ها نیز بخش نظرسنجی است که برای آگاهی از سلیقه کاربران، بسیار مفید است. این موجب استفاده از نظرات و کاهش نقاط ضعف سایت می شود.
  • آخرین بخش هم بخش جستجو است که باید امکان جستجو بر اساس نام، نوع، قیمت و … را برای کاربران فراهم کند.

صفحات مختلف سایت فروش آنلاین فایل

به طور کلی صفحاتی را که یک سایت فروش آنلاین فایل باید داشته باشد شامل زیر است :

  • صفحه درباره ما
  • صفحه دسته بندی
  • صفحه عضویت
  • صفحه پرداخت الکترونیکی
  • صفحه پشتیبانی
  • صفحه رتبه بندی
  • صفحه نظرسنجی
  • صفحه جستجو

جستجو در سایت فروش آنلاین فایل

افراد زیادی هستند که فایل هایی را در حافظه ها و هاردهای خود دارند اما فرصت گشتن به دنبال آن ها را ندارند و برای راحتی کارشان حتی حاضر به پرداخت پول برای به دست آوردن فایل مورد نظرشان هستند. با قرار دادن بخش جستجو پیشرفته در سایت فروش آنلاین فایل، می توان این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا در کم ترین زمان ممکن، فایل مورد نظرشان را پیدا کنند. 

جستجو در سایت فروشگاهی 

اخبار و مقالات در سایت فروش آنلاین فایل

برای بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو، می توان اخبار و مقالات را هم در سایت فروش آنلاین فایل قرار داد تا به راحتی مطالب و محتوای سایت در اختیار کاربران قرار گیرد و فروش فایل ها بیشتر شود. سعی کنید از اخبار و مقالات جذاب و کاربرپسند استفاده نمایید تا کاربران بیشتری جذب فروشگاه شما شوند.

تبلیغات در سایت فروش آنلاین فایل

برای افزایش درامد در سایت فروش آنلاین فایل، می توان بخشی را هم در سایت به عنوان تبلیغات اختصاص داد تا با اخذ آگهی تبلیغات از آگهی دهندگان، به کسب و کار رونق بخشید. البته این مورد نیاز به این دارد که سایت فروش آنلاین فایل، بازدیدکننده زیادی را داشته باشد و رتبه سایت در موتور های جستجو بالا باشد. آگهی دهندگان به دنبال این هستند که بنرهای تبلیغاتی خود را در سایت هایی قرار دهند که بازدید کننده ی بیشتری دارد تا آگهی آن ها بیشتر در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

قابلیت های سایت فروش آنلاین فایل

برخی از قابلیت هایی که طراحی یک سایت فروش آنلاین فایل باید داشته باشد،‌ عبارتند از :

1- ایجاد صفحه ویژه و منحصر به فرد فروشنده فایل.

2 - طراحی و پیاده سازی کامل بخش حسابداری و دریافت و پرداخت پورسانت ها.

3 - طراحی مکانیزم جستجوی فوق پیشرفته برای راحت تر پیدا نمودن فایل ها.

4 - پیاده سازی امنیت کامل برای اینکه بدون واریز وجه فایلی دانلود نشود.

5 - طراحی بخش آخرین فایل ها و یا بهترین فایل هایی که کاربران زیاد آنها را خریداری نموده اند.

6 - طراحی و پیاده سازی مکانیزم کامل فروشگاهی در سایت فروش فایل.

7 - راه اندازی چند درگاه بانکی.

8 - طراحی و پیاده سازی مکانیزم تبلیغاتی که بتوانید از وب سایت کسب درآمد نمایید. 

کسب درآمد از طراحی سایت فروش فایل آنلاین

حجم کم و دسترسی آسان به حافظه های کامپیوتری و قابلیت ذخیره انواع فایل ها و اطلاعات بر روی آنها، سبب شده است که از این نوع حافظه ها، استفاده بسیار زیادی شود و استفاده از کتابها و نوارهای پخش، بسیار کم رنگ شود. این اطلاعات ذخیره شده، با استفاده از کدبندی، بر روی کامپیوتر خوانده می شوند. با استفاده از طراحی سایت فروش فایل آنلاین، می توان این فایل ها و اطلاعات ارزشمند را به فروش گذاشت و درآمدزایی کرد. به این ترتیب ما در این مقاله اطلاعاتی را درباره ی این کسب و کار جدید آوردیم تا شما هم بتوانید از این روش کسب درآمد کنید.