با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از یک وب سایت مناسب برای هر هنرمندی ضروری قلمداد می شود. مرز میان طراحی و هنر را مشخص است، اما به هر کدام از آن ها که علاقه داشته باشید رابطه هماهنگ این دو را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به گسترش اینترنت این همزیستی بین طراحی و هنر مهم تر از همیشه است. هنرمندان می توانند با استفاده از یک وب سایت نمونه کار ها و نام خود را مطرح نمایند. طراحی وب سایت هنری از آن جهت اهمیت دارد که می تواند تبدیل به یک رسانه مهم برای آنان شود.

سئو سایت های هنری

امروزه بیشتر دیده شدن و معروفیت هر هنرمندی در دنیای اینترنت در گرو توجه به سئو و بهینه سازی وب سایت او است. سئو سایت های هنری با توجه به حساسیت این حیطه نیاز به روش ها و اصول خاصی دارد که در صورتی که آن ها را رعایت نکنید ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید. خوش بختانه با وجود ابزار های مختلفی که در زمینه سئو طراحی شده اند و همچنین وجود نیرو های متخصص در زمینه سئو سایت های هنری شما می توانید با سرمایه گذاری در زمینه سئو و بهینه سازی گام مهمی برای موفقیت خود بردارید.

نگرانی هنرمندان چیست؟

این که شما اعتقاد دارید هنر تقلیدی از زندگی است یا زندگی تقلیدی از هنر (یا هر دو) نکته ای است که همه ما می توانیم آن را بپذیریم. ظهور اینترنت فرآیند های هنری و پذیرش آن را برای همیشه دستخوش تغییراتی نموده است. اما چرا باید هنرمندان نگران وب سایت خود باشند؟

اولین جایی که نمونه کار های شما دیده می شود وب سایت شما خواهد بود. درست همان گونه که در نمایشگاه شما نمونه کار ها به صورت منظم و زیبا به بینندگان نمایش داده می شود، وب سایت شما نیز باید به همان زیبایی و درست طراحی شود. این که شما چقدر به فضای اینترنتی علاقه دارید یا از آن دوری می کنید، اهمیتی ندارد. اما به خاطر داشته باشید دوری شما از اینترنت و شبکه های اجتماعی شما را در معرض خطر قرار می دهد. 

به وب سایت های زیر دقت کنید. هر کدام با روش خاصی کار می کنند و شخصیت و نمونه کار های هنرمندان را به نمایش می گذارند:

 

Banksy سایت هنری

 

The Dufala Brothers وب سایت هنری 

 

 Tauba Auerbach 

طراحی سایت هنری 

 

James Turrell 

نمونه سایت هنری 

 

Wim Delvoye 

طراحی سایت

 منبع: طراحی سایت نوپرداز