مزایا و معایب طراحی سایت با جوملا

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است. این نرم افزار که از سال 2005 تولید شده و از سال 2007 تقریبا مهمترین و بزرگترین نرم افزار طراحی سایت شناخته شده است، یکی از بهترین انتخاب ها برای پیاده سازی سایت های اینترنتی در هر ابعادی است.

محیط ساده و کاربر پسند این برنامه به شما امکان می دهد تا کوچکترین سایت ها تا بزرگترین سایت ها را با آن پیاده سازی کنید.

جوملا که با زبان PHP برنامه نویسی شده است، با استفاده از پایگاه داده MySQL کار می کند و به همین دلیل روی تمامی سرور های ویندوزی و لینوکسی قابل نصب است.

برای نصب اولیه جوملا، یک فضای هاست 50 مگابایتی نیز کافی است. این برنامه به شما امکان می دهد تا سایت خود را با حداکثر سرعت تکمیل نمایید و مرکز افزونه های جوملا هم شامل هزاران برنامه رایگان است که به امکانات سایت شما را بیشتر می کنند.

شاید باور کردنی نباشد که ایجاد یک گالری تصویر فوق العاده خوب و زیبا با افکت های تصویری خاص، تنها چند دقیقه در جوملا زمان می برد. اما با تمام این مزایا، عده ای، اعتقاد دارند که جوملا معایبی نیز دارند.

- گروهی معتقدند طراحی سایت از طریق جوملا از لحاظ امنیتی ضعیف است. اما این موضوع هرگز اثبات نشده است. سایت های بزرگی در دنیا بر اساس جوملا طراحی شده اند و سالیان سال است که بدون وقفه در حال ارائه سرویس می باشند و مشکلی پیدا نکرده اند.

- گروهی معتقدند سرعت جوملا پایین است. اما واقعا این طور نیست. جوملا در بدو نصب بسیار سریع است اما در صورتی که نرم افزارهای زیادی روی آن نصب کنید به طور طبیعی دچار افت سرعت می شود. دلیل این امر هم زیاد شدن درخواست های دیتابیس است که در مورد هر سایتی صدق می کند.

منبع: سایت سانیک