در این قسمت از آموزش وردپرس به معرفی و بررسی نکاتی کاربردی در زمینه ی بهبود وضعیت سئو وردپرس میپردازیم که بی نهایت در افزایش رتبه سایت شما چه در موتورهای جستجو و چه در سرویس های رتبه بندی مانند Alexa تاثیرگذار خواهد بود.

روش تولید محتوای مناسب در وردپرس

هدف از تولید محتوا در وب سایت فقط ارائه مطلب و اطلاعات نیست بلکه باید این محتوا برای موتور های جستجو قابل پذیرش باشد.

یک محتوای ایده آل برای انتشار در وبسایت دارای دو ویژگی اصلی می باشد ۱) جذابیت برای کاربران ۲)نوشتن بر اساس استاندارد های سئو

مهمترین تکنیک های سئو وردپرس برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو

بنابراین اگر میخواهید محتوای تولید شده از سمت شما مورد توجه کاربران و همچنین موتورهای جستجو قرار بگیرد، باید حتما محتوای خود را طبق استانداردهای سئو منتشر کنید در غیر این صورت انتظار پیشرفت در وب سایت خود را نداشته باشید.

همانطور که میدانید هر اقدامی که باعث افزایش رتبه سایت شما شود، میتوان آن را یکی از تکنیک های سئو و بهینه سازی شمرد، حالا میتواند این تکنیک ها، تکنیک های On Page سئو باشد یا تکنیک های Off Page  سئو.
در ادامه این آموزش به شما نکاتی را ارائه خواهیم کرد که تاثیر بسیار بسیار زیادی در رتبه بندی سایت شما خواهد داشت. شما میتوانید از این نکات به عنوان چک لیست سئو وردپرس خود استفاده کنید.

تحقیق و بررسی سایت های رقیب

وارد صفحات رقبای تجاری خود شده و به آنالیز آن ها بپردازید.
هدف جستجوی خود را نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها قرار دهید تا با پیدا کردن نقاط ضعفشان بتوانید از اشکالات مشابه جلوگیری کرده و از نقاط قوت آن ها الگوبرداری صحیح کنید.
این کار میتواند در ایجاد و تولید یک محتوای جامع و بدون نقص شما را یاری دهد.

سئو وردپرس

روش جدید تولید محتوای جامع با نگارش مناسب

با توجه به اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده اید، حالا دست شما برای نگارش مطلبی جامع و کامل باز تر می باشد. مقایسه های خود را بیشتر کنید. سایت ها و مطالب مشابه را با دقت بیشتری بازبینی کنید تا هر خلاء ممکن در آن ها را در کار خود پوشش دهید. مهم نیست که مطلب شما چه موضوعی دارد و در چه جایگاهی از جمله وبلاگ، صفحه اجتماعی، صفحه تجاری، صفحه محصولات و … منتشر می شود، مهم ترین نکته این است که محتوای متن شما آنقدر عالی و بی نقص باشد که نتوان آن را با دیگر محتوای مشابه از سایت های دیگر مقایسه کرد. این مورد نه تنها برای کاربران بسیار مهم است، بلکه از نظر گوگل نیز امتیاز بالایی در پی دارد.

منبع: سایت مکانیک وردپرس