آمارها نشان می‌دهد که استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2017 هم کاهش نخواهد یافت، فقط ممکن است که گرایش‌های توسعه‌دهندگان برای طراحی اپلیکیشن‌ها تغییر کند.

 

در این مطلب دو قسمتی، محبوب ترین گرایشات جهت طراحی اپلیکیشن های موبایل را به شما معرفی می کنیم

 در حال حاضر 2.1 میلیارد نفر در دنیا، گوشی هوشمند دارند. این در حالی است که افراد بالای 25 سال، روزانه حدود 264 بار و جوانان 15 تا 24 سال روزانه 387 بار از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنند. 

به گزارش روابط عمومی تدبیرگستران، 11 گرایش به توسعه اپلیکیشن در سال جاری میلادی عنوان شده است که در این قسمت، پنج مورد  معرفی می‌شود.

امروزه گوشی‌های هوشمند بخش جدانشدنی زندگی روزانه هر یک از ما شده است. صبح‌ها با زنگ گوشی بیدار می‌شویم، از تلگرام استفاده می‌کنیم، به موزیک گوش می دهیم، اخبار را می خوانیم، ویدیوهای یوتیوب را می بینیم، ایمیل هایمان را چک می کنیم و بسیاری کارهای دیگر و تقریبا تمامی این فعالیت ها را با گوشی تلفن همراه خود انجام می دهید. 

طبق تازه‌ترین گزارش‌های موسسه Touch Points دفعات استفاده از تلفن همراه جوانان 15 تا 24 سال، روزانه 387 بار است که اگر متوسط زمان خواب هر فرد در شبانه‌روز را 10 ساعت در نظر بگیریم، میزان استفاده از تلفن همراه تقریبا معادل هر دقیقه یک بار است. در ادامه به ذکر مهم‌ترین گرایش‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌ها در سال 2017 می‌پردازیم.

- تسریع صفحات موبایل، چشم‌انداز صفحات وبی اپلیکیشن‌ها را تغییر خواهد داد. Google AMP(Google Accelerated Mobile Pages) زمان لود بر روی گوشی‌های موبایل را سریع‌تر می‌کند و نرخ خروج از صفحه (Bounce Rate) را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. منتشرکنندگان اپلیکیشن‌ها با این شیوه می‌توانند میزان دیده‌شدن تبلیغات خود و هم‌چنین بازدیدکنندگان‌شان را افزایش دهند.

- اگر شما کمی از گرایش‌های مدرن توسعه اپلیکیشن آگاه باشید، واقعیت افزوده (AP) و واقعیت مجازی (VR) برای شما موضوع تازه‌ای نیستند. در سال 2016 این دو موضوع انقلابی در صنعت بازی‌سازی و تفریحات به وجود آوردند و دیوایس‌های واقعیت مجازی محبوبیت زیادی پیدا کردند. 

- هوش مصنوعی اکنون تحقق یافته است

نشریه گارتنر خبر از رشد 300 درصدی در حجم سرمایه‌گذاری‌ها روی هوش مصنوعی در سال جاری نسبت به سال 2016 داد. طبق تازه‌ترین تحلیل‌ها به دلیل مزایای زیاد برخورداری از هوش مصنوعی، شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک، IBM، eBay استارتاپ‌هایی را برای شناسایی افرادی که در زمینه هوش مصنوعی مهارت دارند آغاز کرده‌اند. 

- اپلیکیشن های موبایل ابری در حال رشد هستند

از کاربران اپلیکیشن گرفته تا متخصصان تکنولوژی، همه و همه درباره تکنولوژی‌های ابری و این‌که چطور زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند شنیده ‌ند. امروزه، رایانش ابری جایگاه خود را در اپلیکیشن‌های موبایل پیدا کرده است و حالا می‌توانیم انتظار اپلیکیشن‌های موبایل قدرت‌مندی که به طور مستقیم داده ‌ا را از ابر می گیرند و کم‌رین فضا را  روی حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند می‌گیرند، داشته باشیم. 

گوگل درایو، دراپ باکس و ... نمونه‌هایی از این تکنولوژی هستند. موسسه تحقیقاتی سیسکو می‌گوید اپلیکیشن‌های ابری تا سال 2019، 90 درصد ترافیک داده  روی گوشی را به خود اختصاص می‌دهند.

تمرکز بیشتر روی امنیت در اپلیکیشن‌ها

طبق پبیش‌بینی گارتنر، 75% از اپلیکیشن‌های موبایل حتی تست‌های اولیه امنیت را هم نگذرانده‌اند. گواه این مدعا تحقیقات موسسه HP است که می‌گوید 70% اپلیکیشن‌ها می‌توانند به حافظه داخلی آسیب بزنند و 94% اپلیکیشن‌ها می‌توانند دربرگیرنده متدهای ورود به گوشی شما باشند. 

هکرها علاقه‌مند هستند که این آشفتگی که به عنوان خلا امنیتی در گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود، برای سرقت اطلاعات حساس و محرمانه ادامه پیدا کند. 

این یکی از گرایش‌های منفی توسعه اپلیکیشن‌های موبایل است که به نظر می‌رسد در سال 2017 هم ادامه خواهد داشت. بنابراین برخی از فریم ورک‌های جاواسکریپت می‌تواند به شما برای توسعه یک اپلیکیشن موبایل ایمن کمک کند.

منبع: سایت تدبیرگستران 

اپ موبایل