اپلیکیشن موبایل | طراحی اپلیکیشن موبایل | آموزش اندروید اصفهان| اپلیکیشن موبایل چیست

در جامعه امروزی که استفاده از اپلیکیشن های موبایلی بسیار رواج پیدا کرده و از روزمره های زندگی امروزی شده است خوب است بدانید که یک اپلیکیشن موبایل خوب چه ویژگی هایی دارد.

رابط کاربری مناسب

بیش از هر چیز دیگری رضایت حداکثری کاربران از استفاده از اپلیکیشن تاثیر بسزایی بر کیفیت یک اپلیکیشن خواهد داشت. برای رسیدن به این امر یک اپلیکیشن باید با رابط کاربری خوب و مناسبی طراحی شده باشد.به گونه ای که این رابط کاربری قابل فهم توسط همه باشد به نحوی که کاربران بدون گذراندن آموزشی بتوانند با آن کار کنند و از قسمت های مختلف آن به درستی استفاده کنند. همچنین در یک رابط کاربری خوب تناسب بین مفاهیم و ظاهر برنامه هم باید رعایت شود.

توجه به اهداف اپلیکیشن موبایل و کاربران آن

در ابتدا باید در نظر داشت که کاربر استفاده کننده از اپ چه شخصی و در چه جایگاه اجتماعی است و انتظارات او از استفاده از این اپلیکیشن موبایل چیست؟ ثانیا این اپ چه کمکی به وی می کند؟ به عنوان مثال در طراحی یک اپ بازی باید یکسری قواعد رعایت شود تا کاربر را به خود جذب کند و شامل موارد گرافیکی و رنگ بندی های متنوع باشد. در حالی که یک اپ فروشگاهی باید به گونه ای طراحی شود که ظاهری رسمی داشته باشد و بخش بندی های مختلف را شامل شود. در عین حالی که رابط کاربری راحتی داشته باشد چرا که مخاطبان اینگونه اپلیکیشن ها اینچنین خواسته هایی دارند.

اپلیکیشن اندروید

حجم مناسب

یکی از ویژگی هایی که یک اپلیکیشن خوب، بهتر است (نه الزامی) که داشته باشد حجم مناسب اپلیکیشن است. چرا که هرچه حجم برنامه بیشتر شود سرعت اجرای آن هم به صورت اتوماتیک کمتر می شود. علاوه بر این حجم کمتر اپلیکیشن باعث ترغیب بیشتر کاربران برای دانلود و استفاده از آن می شود. همچنین تجربه نشان داده که برنامه هایی که حجم کمتری دارند بر روی گوشی ها و وسایل کاربران دوام بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بدانید: واقعیت افزوده اصفهان

لوگو و نام خوب

یکی از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد لوگو و نامی است که برای اپلیکیشن انتخاب می شود. حال اینکه چه نام و لوگویی برای یک اپ مناسب است خود جای بحث دارد . ولی از مهم ترین عوامل که باعث می شود یکه نام و یا یک لوگو برای یک برنامه مناسب باشد ازتباط آن با محتوای موجود در برنامه است به این مفهوم که با دیدن لوگوی برنامه یا شنیدن نام آن بتوان به محتوا و نوع فعالیت اپلیکیشن پی برد.

 افزونگی کم برای کاربر

یکی از ویژگی هایی که در کیفیت اپلیکیشن نزد کاربران تاثیر دارد عدم داشتن افزونگی یا بار اضافه برای وسیله ی آنهاست. به این مفهوم که برنامه بهتر است که در استفاده از داده ها و یا صرف انرژی وسایل کاربران محتاط باشد و بار اضافی به وسایل آن ها نشود و باعث کندی و یا بروز مشکل در دستگاهشان نشود و مصرف باتری را بالا نبرد.

امکانات بیشتر نسبت به اپلیکیشن های مشابه

در صورتی که اپلیکیشنی با فعالیت مشابه موجود باشد اپی بهتر و با کیفیت تر است که در حوزه ی فعالیتش امکانات بیشتری به کاربران بدهد به بیان دیگر اپلیکیشنی خوب است که نسبت به رقبا از ارزش افزوده ای برای کاربر برخوردار باشد.

منبع: سایت newthink24